Alla företag behöver ett larm för sina utbetalningar

Malin Jeansson, Partner Key Account Manager på Inyett

När jag pratar om Autopay Detect brukar jag inleda med att säga att det är en tjänst som borde vara standard för alla företag. För vem vill inte ha ett larm kopplat till sina utbetalningar?

En av de främsta fördelarna med Autopay Detect är den omedelbara trygghet den ger ekonomiavdelningen. Tänk dig att hantera tusentals transaktioner varje månad – då är det en ovärderlig känsla att veta att systemet varnar vid fel och avvikelser.

Men trygghet är inte allt. Vi lever i en tid där ekonomisk brottslighet ökar lavinartat och konkurserna slår rekord. Det är ett faktum som tvingar företag att bli mer vaksamma. Att manuellt granska varje transaktion är inte bara tidskrävande, det är riskabelt. Hur kan du vara säker på att du inte betalar en oseriös aktör, råkar ut för en dubbelbetalning eller betalar ett felaktigt belopp?

Riskerna är många: hackade e-postkonton, leverantörer med näringsförbud, felaktiga valutakurser, dubbelbetalningar... Listan kan göras lång. Ta bara det här exemplet: En kund till oss upptäckte i sista stund att en leverantörs e-post hade kapats och att kontonumret i fakturan hade bytts ut. Utan Autopay Detect hade de förlorat en stor summa pengar.

Visst, du kanske har tur och slipper undan. Men är det verkligen värt att ta risken när alternativet är så enkelt?

Är du intresserad av att veta mer?

Vi hjälper dig att komma igång! Entrion hjälper företag att hitta rätt ERP-lösning – kontakta oss för en kostnadsfri rådgivning.

Previous
Previous

Hur vet man att man väljer rätt ERP-system?

Next
Next

När är det dags att byta ERP-system?